ariana sofia ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

adam mikhail ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ariq hafiy ticker

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, December 13, 2010

kuang hajor punya kelly ng!!!


last week was a terrible week...at least for us in d office...ada malaun yg buat taik kat kawan aku...dasar kap lam ya nga...dan yang paling sakit hati bila koliang tuh boleh terlepas pulak...harini menghilang ntah kemana...ntah mc ntah cuti...BOS BOLEH TAK TAU??!!! tak pulak dia buat apa2...special sangat ker pengangkat telepon tuh?kesian owner kampeni bayar gaji kat orang macam tuh...setakat angkat telepon, sabotaj orang sana sini, mia berjam2, by end of d month dapat gaji...eh bos, aku pun nak laa macam tuh...


citernyer begini...si kelly ng nih memang dah lama tak puas hati ngan kitorang...when i say kitorang, it means 3/4 drpd staf ofis nih...tak ker dia yang carik pasal...dia memang takde keje...dulu ada tapi sebab dia senior staf, dia decline semua keje2 clerical yang orang bagi...(senior sebab dah lama keje, bukan pangkat besar pun) sesuka hati badak jer kata taknak buat...kitorang yang junior tapi lebih berpangkat nih malas nak argue or inform bos so kitorang pun buatlaa sendiri, yang mana small2 task kitorang serah pada clerk yang lain yang lebih berdedikasi nak buat keje...


so selama tulaa keje dia cuma mengadap minesweeper game, angkat fon n mia sesuka hati...bos bukan tak tau tapi sebab dia takde keje lain, so bos takleh nak kata dia tak buat keje...n bos kesian sebab dia ibu tunggal...memula memanglaa kesian tapi perangai dia tak serupa ibu tunggal...macam tunggul adalaa...dengan menipu orang sana sini...tau jelaa kelly ng...memula oklaa bercakap gak ngan kitorang...g makan ramai2 pastu ada 1 day bos tegur dia coz tak set up meja untuk exec baru nak masuk...kebetulan, meja kosong tuh kitorang tumpang letak documents...tetiba dia nak ngamuk2...campak2 documents...sejak tulaa dia pulaukan diri sendiri n berlagak bos...ini cerita 3-4 tahun lepas ye...


so, dia nih ramai yang dia tak puas hati...maybe sebab dia takde kawan or sebab dia gersang sangat...aku tak kacau pun dia...cuma skali skala bila dia melampaui batas, aku akan email dia...contoh email aku suruh dia jangan mia lama coz kitorang bz n itu keje dia...aku emel bukan pasal kitorang tak boleh angkat tapi dengan syarat dia berambuslaa...then baru2 nih aku emel dia inform aku akan bercuti so tolong pass call aku kat reliever aku instead pass kat director terus...aku terpaksa cakap gitu sebab dah 2-3 kali dia pass call kat bos kengkonon nak bagitau aku mia padahal aku mc, aku memang cuti...NGOK!!! bos aku terpinga2 dapat call terpaksa pass balik kat member aku...so, lepas emel tuh (which aku cc kat semua bos), dia hangin...ber reply2 laa...macam2 dia kata...konon aku nih orang melayu tak berbudi bahasa...aku pun replylaa...so, kalau gitu orang bukan melayu pun takleh berbahasa ker? ugut2 aku...continue reply lagi dan lagi sampai dia kata dia dah inform HR so that we could talk it out...memang dia serah leherlaa kalau betul...aku suka gak HR involve nih...boleh aku citer a-z perangai kelly ng nih...


anyway, on friday aku pun cuti...on monday kawan depan aku nih nampak air bersepah atas meja dia, dia ingat botol air dia bocor...skali tgk air dalam botol tuh keruh...dia letak tepi...tak brani bukak...dia innocently thought chemical reaction...bila aku datang, aku bukak botol tuh bau busuk sangat...then ada buih2...aku dah suspek nih mesti lahanat tuh punya keje...aku pegi from admin to building mgmt to security last2 dapat gak mintak tolong nak tengok cctv...tapi aku takleh tgk, aku mintak tolong guard tuh tgk n describe kat aku apa yg dia nampak...malangnya walaupun guard tuh nampak dia menuju ke cubicle kitorang, with SOMETHING IN HER LEFT HAND, dia taknampak apa mangkuk tuh buat coz my fren's place is a blind spot...ada tiang plak...maybe thats y bukan aku yang kena...coz tmpt aku terang2 depan cctv...


so, aku ngan member aku pun citer kat bos for him to take further action...after 3 hari tunggu, jawapannya hampa coz bos aku kata takde proof...even dia ugut dalam emel pun takleh guna...pastu bos try pujuk2 kitorang supaya just let it go...apa bos?senang laa ko cakap coz ko tak kena...cuba kalau kawan aku nih terminum, tak ke racun tuh?kawan aku nak g report polis tapi bos pujuk kata tak payah...tak taulaa camna tapi yang paling sakit hati dia terlepas...n she will continue to widen her ass while getting paid every month without have to do any task...isyh...takleh blah tullah...nak resign takleh plak...dah keluar notice takleh resign until march...atas sebab2 tertentu...nak buat camna? hmmmphhh...

No comments: